top of page
  • geirtommyhoset4

Pascal – den franske konditoren som revolusjonerte kake-Norge

Oppdatert: 19. mar.



Pascal Dupuy etablerte sitt første konditori for snart 30 år siden, sommeren 1995.. Han flyttet da inn i de verneverdige lokalene i Tollbugata 11 i Oslo. Etter en brann ble det opprinnelige konditoriet i Tollbugata bygget opp igjen i 1870. Her sitter formelig historien i veggene. I dagens butikk kan man beundre gammelt ærverdig treverk, glasstak og et tidløst veggmaleri av Åsmund Stray.


Etablerer seg i de største byene i Norge

Nå står Pascal på terskelen til å utvide og etablere seg på sentrale steder rundt Oslo og i de største byene i Norge. Pascal har tidligere med stort hell etablert popup utsalg i både Bergen, Stavanger og Trondheim. Og, ser nå på muligheten for mer permanente utsalg. Med på laget har Pascal fått investeringsselskapet Increment Capital – som tidlig i 2023 kjøpte 60% av konditorikjeden.


Pascal er en fantastisk merkevare. Det som er utrolig er den kjennskapen han har klart å bygge opp i løpet av de 28 årene han har holdt på. (Vebjørn Torsetnes, Daglig leder i Pascal)

Dypere kundeinnsikt

I forbindelse med de planlagte utvidelsene var det kritisk for Pascal å få dypere kunde- og forbrukerinnsikt. Pascal tok kontakt med Innsikteriet for å fasilitere denne delen av prosessen. Sentrale problemstillinger som Innsikteriet belyste i sin kartlegging var: Hvordan opplever kundene konditorimarkedet? Hvilket bilde har både eksisterende og potensielle kunder av Pascal i dag? Hva er de viktigste og sentrale driverne? Hva er forbedringsområdene? Hvilket mulighetsområde eksisterer?


Innsikteriet gjennomførte:

  1. Utvidede gruppesamtaler med både eksisterende og potensielle kunder.

  2. Individuelle hjemmeoppgaver med fokus på de mer emosjonelle merkevareverdiene.

  3. Fysiske besøk i konditoriene til Pascal med fokus på kundeopplevelse, eksteriør, interiør og utstillinger.

Innsikteriet er utrolig gode med flinke moderartorer som sørger for at man får kledd på tallene og at man får en dypere kundeinnsikt enn hvis man bare kjører en Omnibus (Vebjørn Torsetnes, Daglig leder i Pascal)

bottom of page