top of page
  • geirtommyhoset4

Coop lanserte “Mens Club” på kvinnedagen!

Oppdatert: 19. mar.



Mens Club er navnet på en ny medlemsrabatt der Coop Prix kutter prisene med 25 prosent på mensprodukter. Kampanjen som fikk sin lansering på kvinnedagen 8. mars 2021, er heldigital og utviklet i samarbeid med Anti. Etter det har kamapanjen rullet på Facebook, Instagram, Snapschat og TikTok og engasjert en rekke influensere.


Det er mange som engasjerer seg i prisen på mensprodukter. I følge tall fra Nielsen som Kampanje oppgir kjøpte nordmenn mensprodukter for nesten 400 millioner kroner i 2020. Bind og tamponger har en momssats på 25 prosent, altså mer enn produkter som tyggegummi, drops og te, som har en momssats på 15 prosent.

Innsikteriet ble kontaktet i forkant av lanseringen av kampanjen, for å avstemme hvordan denne ideen appellerte og fenget målgruppen yngre jenter

Siden uttrykket skiller seg fra annen typisk reklame for denne kategorien ble Innsikteriet kontaktet i forkant av lanseringen, for å avstemme hvordan denne ideen appellerte og fenget målgruppen yngre jenter. Men også for å prate med menn rundt dette og voksne kvinner som er velkjent med kategorien.

I forkant hadde Anti laget stimuli materiale som vi testet mer i digitale grupper og sentrale problemstillinger var knyttet til:

  1. Umiddelbare inntrykk. I hvilken grad fungerer den kreative ideen?

  2. Hvordan oppleves medlemsrabatten og måten å presentere den på?

  3. Nøkkelscener. Identifisere og optimalisere nøkkelbudskap i filmideen?

  4. I hvilken grad evner den å engasjere målgruppen(e)?

  5. Forståelse. Etablere forståelse for hvordan den kreative ideen fungerer. Hvordan reagerer de på måten kategorien fremstilles?

  6. Relevans: Er dette en relevant klubb å være en del av?

  7. Unik: Skiller den seg ut i en støyende marked?

  8. Hvordan passer «MensClub» inn i Coop Prix sin ønskede posisjon?


Som alltid i denne type kommunikasjonstester ga arbeidet innspill på selve ideen og ikke minst hva som eventuelt kan og bør tydeliggjøres, justeres og fokuseres på for å øke troverdigheten og relevansen i målgruppen.


Du kan se hele versjonen av reklamefilmen som kom ut i juni 2021 her:


——————————————-

Ønsker du å høre mer om hvordan vi i Innsikteriet jobber med kunde- og forbrukerinnsikt, ta kontakt med Geir Tommy Hoset (92014293/geir.tommy.hoset@innsikteriet.no) eller Lene Thorsen (90583456/lene.thorsen@innsikteriet.no).

1 visninger0 kommentarer

Comments


bottom of page